پخش گزارش هایی از ایران در تلویزیون اسپانیا

هفته گذشته گروه خبری رادیو تلویزیون سراسری اسپانیا به تهران اعزام شد تا از اوضاع و احوال جامعه ایرانی در روزهای جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی گزارش تهیه کند. این گروه خبری در دو گزارش مختلف با حضور در خیابان های تهران و گفتگو با شهروندان و نیز صحبت با برخی مسئولان کشور کوشیده اند تصویری از آنچه ایرانیان در نسبت با مردم مظلوم فلسطین می اندیشند را با مخاطبان اسپانیایی در میان بگذارند.

پخش شده از شبکه یک و شبکه خبر تلویزیون اسپانیا در تاریخ های 7 و 8 آذر 1402

rtve 1.jpg

هفته گذشته گروه خبری رادیو تلویزیون سراسری اسپانیا به تهران اعزام شد تا از اوضاع و احوال جامعه ایرانی در روزهای جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی گزارش تهیه کند. این گروه خبری در دو گزارش مختلف با حضور در خیابان های تهران و گفتگو با شهروندان و نیز صحبت با برخی مسئولان کشور کوشیده اند تصویری از آنچه ایرانیان در نسبت با مردم مظلوم فلسطین می اندیشند را با مخاطبان اسپانیایی در میان بگذارند. در زیر متن آخرین گزارش این گروه خبری به صورت کامل آمده است و تصاویری نیز از گزراش پخش شده در متن ضمیمه شده است.این گزارش ها که بر روی وبسایت تلویزیون اسپانیا قابل دسترسی ایت تا کنون از سوی مخاطبان بسیاری دیده شده است.

همزمان با طلوع آفتاب، خیابان های تهران از زندگی پر می شوند، علیرغم همه مشکلات، مثل رشد 40 درصدی قیمت ها نسبت به سال گذشته ، مثل حضور پلیس که بر اجرای هنجارهای اخلاقی نظارت می کند. اما اگر سرمان را بالاتر بگیریم می توانیم ببینیم که این روزها مشکل اصلی برای دولت ایران چیز دیگری است. شهر پر از علائم و نشانه های حمایت ایران از مردم فلسطین است. غزه اکنون مهمترین مساله ملی در ایران است. برای صحبت درباره این موضوع به سراغ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران آمدیم.

کنعانی می گوید: یک ارتباط روحی میان مردم ایران و مردم فلسطین وجود دارد. یک دلیل آن مذهبی است چرا که مسجد الاقصی آنجا قرار دارد. یک دلیل آن سیاسی است زیرا باعث شده است که پای واشنگتن و لندن و دیگران به منطقه ما باز شود. و یک دلیل دیگر نیز مساله انسانی است. به این دلالیل سه گانه، مردم ایران به صورت روزانه خبرهای مربوط به غزه را پیگیری می کنند.یک پسر جوان (محمد حسن) در خیابان: مردم غزه واقعا مظلوم اند و آمریکا پشت این ظلمی است که به آنها می شود. 

پخش گزارش هایی از ایران در تلویزیون اسپانیا

یک زن میانسال: مهمترین مساله و مشغله من آینده دو دخترم است و آینده همه جوانانی که در این کشور زندگی می کنند که بتوانند دور از درگیری و تنش باشند.

برخی هم از گفتگو با ما اجتناب می کنند (یک دختر جوان بدون حجاب به درخواست صحبت خبرنگار پاسخ منفی می دهد)

rtve 5.jpg

از مردم در خیابان های تهران پرسیدیم که درباره جنگ غزه چه فکر می کنند. این باعث شد متوجه شویم که پاسخ به سوال می تواند ملاحظاتی داشته باشد. هر نوع اظهار نظری که کاملا منطبق با نگاه رسمی حاکمیت درباره جنگ غزه نباشد ممکن است با نگاه خوبی نگریسته نشود. 

https://www.rtve.es/play/videos/telediario-1/apoyo-iran-causa-palestina/7023526/

کد خبر 17561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =